Elektronische dienstencheques

DE HELPENDE HAND

Dienstenchequebedrijf

Elektronische dienstencheques

 

Al enige tijd kan je bij De Helpende Hand betalen met elektronische dienstencheques

De voornaamste voordelen hiervan zijn :

• Gedaan met verloren of vergeten dienstencheques door medewerker, klant of bij de post

• Gedaan met het dateren en handtekenen van de papieren dienstencheques

• De elektronische registratie laat toe om altijd een perfecte historiek op te vragen

• Elektronische dienstencheques zijn beschikbaar de dag zelf van ontvangst van de betaling

• …

Hoe werkt het systeem van elektronische dienstencheques ?

Aangezien de gebruiker geen papieren dienstencheques meer aan de huishoudhulp geeft, wordt de uitgevoerde prestatie per telefoon via een Interactieve Spraakdienst of via een App geregistreerd.

1)De huishoudhulp gaat bij de gebruikers thuis om de prestaties uit te voeren

Vóór zijn/haar vertrek, geeft hij/zij de prestaties door.

Dit kan op 3 verschillende manieren :

•Met het vast telefoontoestel van de klant naar het gratis nummer 0800/355 30

•Met de gsm van de klant naar het betalend nummer : 02/54 75 497

•Met de App ‘Jobtracker’ op zijn/haar eigen smartphone

De huishoudhulp tikt haar login en paswoord, het aantal gepresteerde uren en het type van activiteit in. De datum wordt automatisch geregistreerd en de gebruiker wordt automatisch geregistreerd dankzij

•het oproepnummer (via vast toestel/gsm)

!! belangrijk is dat het oproepnummer correct wordt vermeld op de beveiligde, persoonlijke zone van Sodexo.

•De App (bij het eerste gebruik zal de huishoudhulp het gebruikersnummer van 12 cijfers opvragen en in de App registreren

2)De Helpende Hand ziet de geregistreerde prestaties onmiddellijk op de website van Sodexo.

3)De Helpende Hand heeft nu 5 dagen de tijd om de prestaties te valideren

4)Zodra de Helpende Hand de prestaties heeft gevalideerd krijgt de klant bericht hiervan als uw e-mailadres correct staat vermeld op uw persoonlijke zone op de website

Voor Vlaanderen :

https://extranet.dienstencheques-vlaanderen.be

Voor Wallonië :

https://extranet.wallonie-titres-services.be

Voor Brussels Hoofdstedelijk Gewest :

https://extranet.dienstencheque.brussels

5)De gebruiker heeft nu 4 werkdagen om ofwel de prestaties te bevestigen of te betwisten. Een prestatie bevestigen betekent dat de gebruiker de betaling van een prestatie toelaat. Betwist de gebruiker de prestatie niet binnen de 4 werkdagen dan worden de prestaties automatisch bevestigd.

Waarover moet je als klant beschikken om het systeem van de elektronische dienstencheques te gebruiken ?

1.Vast telefoontoestel of een gsm (niet nodig als de huishoudhulp in het bezit is van een Smartphone)

2.PC met internetaansluiting

 

Wat moet je doen om gebruik te kunnen maken van het systeem van elektronische dienstencheques ?

1.ga naar je persoonlijk zone op de website en wijzig uw profiel van papier naar elektronische dienstencheques

Voor Vlaanderen :

https://extranet.dienstencheques-vlaanderen.be

Voor Wallonië :

https://extranet.wallonie-titres-services.be

Voor Brussels Hoofdstedelijk Gewest :

https://extranet.dienstencheque.brussels

2.Controleer uw telefoonnummer op uw persoonlijke zone op de website van Sodexo

3.Het is belangrijk dat u steeds een voldoende saldo dienstencheques hebt bij Sodexo en dat u tijdig uw betaling verricht. Het bestellen van dienstencheques gebeurt bij elektronische dienstencheques op dezelfde manier als bij papieren. Een doorlopende opdracht bij uw bankinstelling kan handig zijn.