Elektronische dienstencheques

Elektronische dienstencheques


Al enige tijd kan je bij De Helpende Hand betalen met elektronische dienstencheques

De voornaamste voordelen hiervan zijn :

• Gedaan met verloren of vergeten dienstencheques door medewerker, klant of bij de post

• Gedaan met het dateren en handtekenen van de papieren dienstencheques

• De elektronische registratie laat toe om altijd een perfecte historiek op te vragen

• Elektronische dienstencheques zijn beschikbaar de dag zelf van ontvangst van de betaling

• …

Hoe werkt het systeem van elektronische dienstencheques ?

Aangezien de gebruiker geen papieren dienstencheques meer aan de huishoudhulp geeft, wordt de uitgevoerde prestatie per telefoon via een Interactieve Spraakdienst of via een App geregistreerd.

  1. De huishoudhulp gaat bij de gebruikers thuis om de prestaties uit te voeren. Vóór zijn/haar vertrek geeft hij/zij de prestaties door. Dit kan op 3 verschillende manieren :
  2. Met het vast telefoontoestel van de klant met het gratis nummer : 0800/355 30

        (de huishoudhulp zal wel vooraf het gebruikersnummer van 12 cijfers opvragen)

  1. Met de gsm van de klant naar het betalend nummer : 02/54 75 497
  2. Met de App ‘Jobtracker 2.0’ op zijn/haar smartphone (bij het eerste gebruik zal de huishoudhulp het gebruikersnummer van 12 cijfers opvragen en in de App registreren)
  3. De Helpende Hand ziet de geregistreerde prestaties onmiddellijk op de website van Sodexo
  4. De Helpende Hand heeft nu 5 dagen de tijd om de prestaties te valideren
  5. Zodra de Helpende Hand de prestaties heeft gevalideerd, krijgt de klant een bericht van Sodexo via email. Belangrijk is dat Sodexo in het bezit is van het juiste emailadres!
  6. De gebruiker heeft 4 werkdagen om ofwel de prestatie te bevestigen of te betwisten. Een prestatie bevestigen betekent dat de gebruiker de betaling van een prestatie toelaat. Bevestigt of betwist de gebruiker niet binnen de 4 werkdagen dan worden de prestaties automatisch op dag 5 bevestigd.

Voor Vlaanderen :

https://mijn.dienstencheques.vlaanderen.be

Voor Wallonië :

https://mes.titres-services.wallonie.be/auth/login

Voor Brussels Gewest :

https://mijn.dienstencheque.brussels/auth/login


Wat moet je doen om gebruik te kunnen maken van het systeem van elektronische dienstencheques ?

1.ga naar je persoonlijk  zone op de website en wijzig uw profiel van papier naar elektronische dienstencheques

Voor Vlaanderen :

https://mijn.dienstencheques.vlaanderen.be

Voor Wallonië :

https://mes.titres-services.wallonie.be/auth/login

Voor Brussels Hoofdstedelijk Gewest :

https://mijn.dienstencheque.brussels/auth/login

2.Controleer uw telefoonnummer op uw persoonlijke zone op de website van Sodexo

3.Het is belangrijk dat u steeds een voldoende saldo dienstencheques hebt bij Sodexo en dat u tijdig uw betaling verricht. Het bestellen van dienstencheques gebeurt bij elektronische dienstencheques op dezelfde manier als bij papieren. Een doorlopende opdracht bij uw bankinstelling kan handig zijn.